III skyrius – Geometrija

Atlikę užduotis, 1-2 kl. mokiniai gebės:
- nubraižyti įvairaus ilgio atkarpas;
- atpažinti, pavadinti, pavaizduoti geometrines figūras;
- pastebėti geometrinių figūrų tarpusavio ryšius;
- taisyklingai vartoti žodžius, nusakančius daiktų vietą.
Priemonės:kompiuteris, multimedija, interaktyvi lenta, pieštukai, liniuotė, popierius, geometrinių figūrų trafaretai.
1. Iš 6 pagaliukų sudėkite namelį. Paskui 2 pagaliukus perkelkite taip, kad gautumėte vėliavėlę.

2. Iš 11 pagaliukų sudėliokite namelį. Vieną pagaliuką perkelkite taip, kad namelis pasisuktų į kitą pusę.

3. Figūroje, panašioje į raktą, 4 pagaliukus perkelkite taip, kad gautumėte 3 kvadratus.

4. Perkelkite 2 pagaliukus taip, kad žvėrelis pasuktų galvą į kitą pusę.Taisyti brėžinį. Antram žvėriui nutrinti į kairę nupieštą snukį. Antrasis žiūri tik į dešinę.

5. Nuspalvinkite taip, kad stačiakampis būtų prieš trikampį, trikampis – prieš kvadratą, skritulys – prieš trikampį ir kvadratą.


Ats.:

6. Nubrėžkite dvi atkarpas taip, kad viena už kitą būtų ilgesnė 2 cm, o jos kartu sudarytų 14 cm. Parašykite jų ilgį.

I——
I——
Ats.: 8 cm, 6 cm.
Kiek iš viso trikampių ir kiek keturkampių matote šiame brėžinyje?
Trikampių ……….
Keturkampių……..

Ats.: trikampių – 6,keturkampių – 8.
8. Kiek kvadratų yra šiame paveikslėlyje?
Ats.: 11.
9. Po kiek kubelių yra šiuose statiniuose?

Ats.: 18, 12, 20.
10.Apskaičiuokite stačiakampio plotą langeliais ir nubrėžkite kitą stačiakampį,
kurio plotas būtų 6 langeliais didesnis.

Ats.: antrojo stačiakampio plotas 24 langeliai.
18 + 6 = 24(lang.)
11. Kiek geometrinių figūrų sudaro paveikslėlį?


12.Padėk pingvinui rasti kelią.


13.Jungdami taškus, sudarykite geometrines figūras. Linijos turėtų būti tiesios. Galima įterpti daugiau panašaus pobūdžio brėžinių.

Ats.: a)
Sujungti visus taškus, kad gautųsi trikampiai. Atsakyme patalpinti teisingą pavyzdį.

14. Jungdami taškus, nubrėžkite geometrines figūras.

15. Sukurkite paveikslėlį iš geometrinių figūrų.
Mokinio įsivertinimas
(pažymėkite tinkamą atsakymą)
| A | Užduotis sekėsi atlikti puikiai. Patiko užduotys: Nr. |
| B | Užduotis atlikau, bet reikėjo pasistengti. Sunkiau sekėsi atlikti užduotis: Nr. |
| C | Manau, kad reikia padirbėti. Sunkiai sekėsi atlikti užduotis: Nr. |

Idėjų žemėlapis

- Aplikacija iš geometrinių figūrų
- Pasakos apie geometrines figūras kūrimas
- Žaidimas su tangramomis; įvairių paveikslėlių dėliojimas
- Figūrų modeliavimas iš medinių pagaliukų ir plastilino
- Kompiuteriniai mokomieji žaidimai
- Užduočių sprendimas internetinėse svetainėse (žr. nuorodas)


Atlikę užduotis, 3-4 kl. mokiniai gebės:
- taisyklingai braižyti atkarpas ir pažymėti jų ilgį;
- įvardinti geometrines figūras ir jų elementus;
- pastebėti geometrinių figūrų tarpusavio ryšius;
- apibūdinti įvairių daiktų formą;
- atpažinti simetriškus daiktus ir nurodyti simetrijos ašį;
- taisyklingai vartoti sąvokas.
Priemonės:kompiuteris, internetas, multimedija, interaktyvi lenta, pieštukai, popierius, liniuotė.
1. Kiek matote atkarpų? Surašykite jas.

Ats.: 6 atkarpas: AB, BC, CD, AC, AD, BD.
2. Parašykite šių geometrinių figūrų pavadinimus. Galima dar įterpti piramidę ir kūgį, kad lentelė tvarkingai atrodytų.


3. Kokį kampą tarpusavyje sudarys valandų ir minučių rodyklės, jeigu laikrodis rodys 2 h,
3 h, 5 h? Parašykite. Valandas pažymėkite laikrodžiuose.

Ats.: smailųjį, statųjį, bukąjį.
4. Kiek trikampių yra šiame brėžinyje?

Ats.: 13 trikampių.
5. Nupieškite po 4 daiktus, kurie yra nurodytų geometrinių figūrų formos. Geometrines figūras nuspalvinti ir vietoj = padėti rodyklę.

6. Naudodamiesi tangramomis, sudėliokite atskirus paveikslėlius ir sukurkite kūrybinį darbą.

7. Kurie paveikslėliai simetriški? Nubrėžkite simetrijos ašį.
a) b) c) d)

Ats.: simetriški paveikslėliai – a, b, c; a turi kelias simetrijos ašis.
8. Įrašykite simetrijos pavyzdžių.
| Gamta | Architektūra | Technika |
9. Boružė tupi ant statinio. Apatinio apskritimo spindulys 6 dm, o viršutinio – 3 kartus mažesnis. Kubo briauna yra 4 dm ilgesnė nei viršutinio apskritimo spindulys. Kokiame aukštyje tupi boružė?
Taisyti apskritimus. Jie turi būti tikslūs.

Ats.: 2m 20 cm aukštyje.
10. Šeši plokštumos taškai išdėstyti stačiakampiu. Kiek galima nubraižyti trikampių, kurių viena viršūnė būtų aške A, o kitos dvi – bet kuriuose pažymėuose taškuose?
Ats.: 9 trikampius

Idėjų žemėlapis

- Kūrybinių darbų iš geometrinių figūrų kūrimas
- Mandalų kūrimas ir spalvinimas
- Ekskursija po apylinkes. Pastatų formos apibūdinimas; simetrijos ašis.
- Simetriškų piešinių kūrimas languotame popieriuje
- Geometrinės figūros ir simetrija tautodailės darbuose
- Ornamentų kūrimas
- Erdvinių kūnų išklotinės
- Sąvokų žemėlapiai
