Projektas: “The Education of Gifted and Talented” Turkijos švietimo darbuotojams

unnamed

Gegužės 6-15 d. grupė švietimo darbuotojų iš Turkijos – mokslo ir meno centro Adana Bilim ve Sanat Merkezi – BILSEM -lankėsi GUC ir LEU. Programa vyko pagal Erasmus +  projektą (2014-1-TR1-KA101-000826, “The Education of Gifted and Talented”), kurį inicijavo Turkijos nacionalinė agentūra.

Vizito tikslas buvo susipažinti su viena ES šalių – Lietuvos švietimo sistema ir ypač – gabių vaikų ugdymu, tad vizito laikas buvo skirtas ne tik seminarams, bet ir vizitams po Lietuvos švietimo institucijas. Vizitą organizavo ir seminarus apie gabius ir talentingus vaikus vedė LEU Psichologijos katedros doc. dr. Daiva Karkockienė, kuri yra ir Gabiųjų ugdymo centro (www.guc.lt) vadovė. Vizitus organizuoti padėjo GUC Projektų vadovas Algirdas Markauskas, Psichologijos Raidos ir ugdymo psichologijos Gabių vaikų ir Šeimos psichologijos dalykų dėstytoja ir GUC konsultantė Erika Strolienė, psichologijos specialybės studentė bei GUC savanorė Jolanta Brazaitytė ir konsultantė Audra Balundė.

Svečiai aktyviai dalyvavo seminaruose, vyko diskusija apie šalių panašumus, skirtumus ir perspektyvas gabiųjų ugdymo srityje, susitiko su LEU Turkų kalbos ir kultūros centro darbuotojais, lankėsi CERN parodoje „Accelerating Science“ VU, susipažino su Vilniaus senamiesčiu, dalyvavo kultūriniuose renginiuose. Jie taip pat lankėsi įvairiose švietimo institucijose Vilniuje ir Vilniaus rajone.

Demokratinė mokykla

Didelį įspūdį svečiams paliko Demokratinė mokykla, kurioje apsilankė pirmiausiai. Sužavėjo ne tik netradicinė mokyklos aplinka, nes ji įsikūrusi pušyne, bet jaukios ir vaikų poreikius atitinkančios patalpos, žaisminga atmosfera, o ypač mokytojų požiūris į vaikus, pagarbūs ir šilti santykiai su jais, gebėjimas ir pastangos atsižvelgti į kiekvieno vaiko individualius gebėjimus ir mokymosi tempą. Plačiau apie mokyklą: www.demokratinemokykla.lt

Vilniaus Tuskulėnų gimnazija

Vilniaus Tuskulėnų gimnazijoje (www.tuskulenai.lt) svečiai susidomėję dalyvavo trečios klasės dailės pamokoje, kurią vedė mokytoja Rūta  Tamuliūnienė. Joje mokiniai kartu su svečiais lipdė iš molio vazeles. Pasibaigus dailės pamokai, direktoriaus pavaduotoja ugdymui Daiva Pilukienė parodė muzikos, keramikos, grafikos, tapybos, dailės istorijos ir teatro kabinetus bei aktų salę. Pasivaikščioję po mokyklą, pedagogai iš Turkijos diskutavo su direktoriaus pavaduotoja ir dalijosi vaikų ugdymo patirtimi, gilinant įvairių meno sričių kompetencijas. Po diskusijos svečiai buvo pakviesti į aktų salę, kur trečios klasės mokiniai mokė svečius šokti lietuvių liaudies šokių ir ratelių. Vizitą organizavo ir svečius palydėjo LEU psichologijos studentė ir GUC savanorė Jolanta Brazaitytė.

Nacionalinė M.K. Čiurlionio menų mokykla

Pedagogai iš Turkijos buvo sužavėti meno gebėjimų ugdymo sistema ir profesionalumu Nacionalinėje M. K. Čiurlionio menų mokykloje (http://www.cmm.lt/cms/lt/). Neformaliojo švietimo ir pagalbos skyriaus vedėja Jurgita Černiauskienė maloniai sutiko papasakoti apie mokyklą, svečius supažindino su mokyklos muziejumi, Dailės, Muzikos, Baleto skyriais, fonoteka bei biblioteka. Suteikė galimybę stebėti pamokas ir repeticijas. Tai išties paliko  puikų ir neišdildomą įspūdį svečiams, buvo inicijuota diskusija apie galimybes ugdyti menui gabius vaikus jų šalyje, Turkijoje.  Svečiams buvo taip pat įdomu, kaip Dailės skyriaus pedagogas Gediminas Piekuras, Muzikos skyriaus pedagogas J. Dvarionas, Fonotekos vedėja Nailia Galiamova papasakojo apie jų darbo organizavimo specifiką skyriuose,  buvo galimybė pajusti Dailės skyriuje artėjančios peržiūros nuotaikas ir kūrybinį jaudulį. Smagu, kad svečiai, atvykę susipažinti su gabių vaikų ugdymo sistema Lietuvoje, turėjo puikią progą pamatyti ir menui gabių vaikų ugdymo mokyklą, kurioje rengiami būsimi profesionalūs menininkai.

Meridiano mokykla

Tikra staigmena svečių laukė tarptautinėje Meridiano mokykloje (info@vims.lt). Svečiai po įtemptos dienotvarkės, kai per dieną aplankydavo dvi ar tris švietimo įstaigas, šioje mokykloje turėjo galimybę pasijusti kaip namuose, nes galėjo kalbėtis savo gimtąja, turkų kalba, pasivaišinti turkiška arbata, kava ir skanumynais. Itin svetingai ir šiltai juos priėmė mokyklos administracija. Mokyklos direktorius ir mokytojai bei direktoriaus pavaduotoja Jolanta  mielai pasakojo apie mokyklą. Vizitas vietoj numatytos 1.30 min užsitęsė iki trijų valandų.

Itin sužavėjo juntama draugiška atmosfera ir kartu gebėjimas nustatyti aiškias ribas. Pavyzdžiui, vaikų telefonai kiekvieną rytą surenkami į specialią dėžutę ir išdalinami tik po pamokų. Taip pat buvo pastebėjome, kad vaikai pasibaigus mokymosi veiklai, mielai leidžia laisvalaikį mokykloje (stebėjome jų improvizuotą šokių repeticiją). Netikėta buvo ir tai, kad vaikai skatinami būti iniciatyvūs ir siūlyti įvairias pozityvias veiklas savo mokykloje, pavyzdžiui, visi vaikai suskirstyti į komandas ir už geras iniciatyvas kiekviena komanda periodiškai yra apdovanojama. Taip skatinama „sveika“  konkurencija ir bendradarbiavimas tarp grupių, kurios sudarytos atsitiktine tvarka. Dar maloniai nustebino, su kokia meile ir užsidegimu mokyklos direktorius svečiams pasakojo apie Lietuvos istoriją ir tradicijas. Kalbant apie gebėjimų ugdymą, svarbu paminėti, kad mokykloje mokosi įvairių gebėjimų vaikai ir stengiamasi atsižvelgti į jų individualius gebėjimus ir mokymosi tempą. Tačiau gabiausieji vaikai turi galimybę mokyti pagal Kembridžo mokymosi programą.  Džiugu, kad Lietuvoje yra mokyklų, kuriose ne tik dokumentuose kuriama palanki aplinka ne tik vaikų gebėjimams, bet ir kūrybiškai asmenybei ugdyti.

 

Trakų švietimo pagalbos tarnyba

Psichologijos magistrė, asist. Erika Strolienė organizavo vizitą Trakų švietimo pagalbos tarnyboje. Ji pristatė Gabių vaikų ugdymo programą, naudojamą tarnyboje, o taip pat supažindino svečius su švietimo tarnybos veikla, pristatė medžiagą skaidrėse apie gabių ir talentingų vaikų ugdymo galimybes. Svečiai daug klausinėjo, vyko aktyvi ir neformali diskusija apie stipriąsias ir tobulintinas gabių vaikų sritis ir galimybes Lietuvoje bei jų gimtojoje šalyje. Svečiai taip pat dalijosi patirtimi ir gerąja praktika gabiųjų ugdymo srityje Turkijoje. Vėliau vyko pokalbis ir diskusija su tarnybos administracijos atstovais.

Džiugu, kad vizitai po Lietuvos švietimo institucijas buvo naudingi ir sukėlė diskusijas bei naujas įžvalgas. Itin džiugina ir tai, kad Lietuva buvo pasirinkta viena iš ES šalių, kurios patirtis yra įdomi ir naudinga kitų šalies atstovams. Tikimės, kad ir ateityje rasime bendradarbiavimo sričių, galėdami praturtinti savo patirtį gabių vaikų ugdymo srityje – tiek dalindamiesi, tiek ir sužinodami, kokia kryptimi dirba kitos šalys.

Susisiekite su mumis!

Jei turite Jums rūpimų klausimų, susijusių su svetainėje pateikta informacija ar pačia organizacija, esame pasiruošę į juos atsakyti.

Sending

©2024 Gabiųjų ugdymo centras. Sprendimas: VšĮ „Process Lab“ Solo Systems

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?